Dag 5 Madeira beach, vissen en lekker zwemmen

28 juli 2018 - Madeira Beach, Florida, Verenigde Staten

Na gisteren een drukke dag te hebben gehad hebben we besloten om vandaag rustig aan te doen en de dag te beginnen aan het zwembad.

Sven en Luc wilden hun vishengels ook nog gebruiken dus na een lekker ontbijtje gingen ze even vissen en Jennifer en Daphne gingen mee om het zwembad in te duiken. De steiger voor te vissen ligt direct ook bij het zwembad.

Sven had al snel beet en de garnalen werden meerdere keren van de haak af geknabbeld. Tot het de eerste keer raak was. Een grote catfish (meerval) van rond de 50 centimeter aan de haak geslagen. Hij had harde vinnen en natuurlijk de haak ingeslikt. Even lastig de haak eruit halen.

Het was al zeer warm dus nadat we deze vis hadden gevangen was Sven er ook klaar mee en wilde een frisse duik in het zwembad nemen.

Daarna maakten we ons op om naar Madeira beach te gaan om te lunchen en een boot tour te maken.

Het was zaterdag en was extreem druk, maar we wisten een plekje te bemachtigen in een van de visrestaurants aan het water. Luc ging voor de fish of the day en Judith voor een lekker broodje zalm. De kinderen hadden lekkere fish en chips.

Daarna gingen we even naar het strand om nog wat te zonnen alvorens onze boot tocht om 17uur te nemen. Deze zou max 2 uur duren dus precies lang genoeg.

tussendoor nemen we nog een lekker ijsje. 1 bolletje hier is gigantisch. Dat ijsje is wel een lekkere afkoeling.

Daarna gaan we op de boot om dolfijnen te spotten. Het was een mooie tour.

Eigenlijk leek het wel een beetje zoals op de Vinkeveense plassen. Alleen waren de boten die bij de huzien lagen stukken groter :-)

We hebben een paar Dolfijnen gezien en gelukkig vast kunnen leggen op de foto. Verder mochten Jennifer en Daphne de boot besturen. De kapitein sprak toevallig een goed woordje Duits en dat verstonden de meiden beter. Na omgeroepen te hebben Dat Daphne de kapitein is en of iedereen de handen binnenboord wilde houden gingen we verder.

Na de boottocht wilden we nog een hapje gaan eten alleen waren alle restaurants in de buurt van het appartementen complex volgeboekt tot minimaal na 10-en. Dus heeft Luc even bij de 7eleven macaroni en cheese en cheeseburgers gehaald. Dat was ook lekker.

Morgen klaarmaken voor vertrek richting Orlando.